piątek, 13 lipca 2012

Zeszłoroczny Motyl

Obiecałam sobie, że poszukam innej marki niż Ava, która będzie na moją kieszeń i na mój biust:) Pomimo szczerych chęci i kilku podejść prawie zawsze kończę z Avą w torbie.
Weszłam ostatnio do jednego z polecanych na Lobby sklepów, bez specjalnych życzeń i zamiarów co do firmy czy modelu a jedynie co do kroju, i wyszłam z dobrze znanym i zachwalanym Effuniakiem. Ucieszyłam się, bo przymierzałam się do tej firmy od jakiegoś czasu ale jednak cena i niechęć do zakupów internetowych odwodziły mnie od dokonania zakupu. Stanik był przeceniony ze 150zł do kwoty poniżej 100, więc się skusiłam.
Używam go od około dwóch miesięcy i do tej pory nie wiem, czy moje wątpliwości co do tej marki wynikają ze źle dobranego przez Panią sklepową rozmiaru czy po prostu z mankamentów firmy. 
Owszem, mam ciążowy biust ale problemy z zauważyłam dwa dni po noszeniu, czego nie mogłam zaobserwować z kupionym tego samego dnia innym stanikiem.
Tutaj zamieszczony jest jeden z opisów Motyla. Mój model jest bez wstawek pomiędzy ramiączkiem a miseczką.
Postaram się zaprezentować wszystko tak, aby każdy mógł sam stworzyć swoją własną recenzję:)

                                                                                                                                    
MODEL: Ewa Michalak (Effuniak); HM Granatowy motyl
Cena: 95zł 150zł

TYTUŁEM WSTĘPU
Effuniaki to dla mnie nowa firma, postaram się zatem napisać jak najwięcej przydatnych informacji, chociaż pewnie wszyscy zainteresowani dobrze tą markę znają;)
Marka Ewa Michalak posiada własną tabelkę rozmiarów oraz oznaczenia poszczególnych fasonów. Na początku nie wiedziałam za bardzo, co one oznaczają i napawało mnie to delikatną frustracją, bo lubię wiedzieć o czym czytam;) zatem oto oznaczenia poszczególnych modeli Effuniaków:

HP - half cup piankowy
CH - half cup na bazie kroju Chabra
CHP - połączenie modeli CH i HP
HM - half cup miękki
PL - plunge 
KM - dla kobiet karmiących, potocznie zwane karmnikami
Strapless - czyli bezramiączkowiec, można powiedzieć do zadań specjalnych;)

Staniki są albo usztywniane albo miękkie, w ofercie nie ma czegoś takiego jak semi-soft. Nowe kolekcje pojawiają się i znikają po jakimś czasie, tak jak ma to miejsce w większości, jak nie wszystkich firmach odzieżowo-bieliźniarskich. Kilka modeli znajduje się w tzw. kolekcji bazowej.
Jeśli chodzi o zakup stacjonarny, firma ta jest coraz bardziej popularna ale niestety dostępna w niewielu sklepach. Ava, Gaia, Malinez czy Dalia chyba na stałe wpisały się w krajobraz polskich sklepików bieliźnianych, pewnie jeszcze kilka innych nieodkrytych przeze mnie firm;)

Motyl jest dla mnie nie tylko nowy ze względu na markę ale również ze względu na krój, dlatego ciesze się, że zakupiłam go w sklepie stacjonarnych pod okiem osoby, która w temacie orientuje się bardziej niż przeciętnie. Model ten pochodzi z ubiegłorocznej kolekcji i z tego co udało mi się ustalić już po jego zakupie, można nabyć zwykły half-cup o poziomej krawędzi  miseczek (taki trafił w moje ręce) ale również w wersji z połączeniem ramiączek i miseczek za pomocą materiałowego trójkąta, klinu, a opisuje go na wyżej już zalinkowanej Stanikomanii.

Potrzebowałam czegoś niskozabudowanego tak, aby nie wyglądało spod prostego dekoltu sukienki. Ostatnio, kiedy miałam ją na sobie, mieściłam się jeszcze w Dalię, ale to było rok temu;) Avy dobrze zbierają i trzymają ale niestety krój balkonetki brzydko wygląda spod bluzek i sukienek bez ramiączek.

Jeśli chodzi o rozmiar, jaki doradziła mi Pani sprzedawczyni, to nie jest on taki sam, na jaki wskazuje kalkulator na stronie producenta. Motyl to 65H a z wyliczeń wychodzi mi 70GG. Jest to mała różnica, myślę, że na granicy błędu. 65 jest naprawdę ok, nie za bardzo ściskająca ale miseczka chyba jednak dla mnie o centymetr za płytka, lub po prostu za mała.
Krawędź miseczki zbiega się z brodawką, mało brakuje, aby ze stanika wyskoczyło to i owo. Otrzymałam informację, że taki urok nisko-zabudowanych modeli, więc chyba tak musi być. Jestem jeszcze małym laikiem w kwestiach bieliźnianych;D

JAKOŚĆ MATERIAŁU: 
W tym temacie pojawiło się kilka wątpliwości. 
Jeśli chodzi o koronkę na miseczkach, na razie się trzyma. Haft tez wygląda solidnie, nie wypuszcza nitek i nie pruje się. Nic nie drapie a fiszbiny nie wyskakują;) Jedyne do czego nie mogę się przekonać to ramiączka i wstawki z gumek. W mojej opinii ta część stanika nie jest wykonana z dobrego jakościowo materiału. Gumowane ramiączka są cienkie i wiotkie, i już pofalowały na krawędziach. Ciężko tez utrzymać preferowaną długość, ponieważ regulator nie trzyma tak jak powinien. Przy cięższym biuście jest to utrapienie. No, chyba, że stanik ten przeznaczony jest dla lżejszych biustów.
Dodatkowo, ramiączka nie są regulowane na całej długości. Na razie mi wystarcza ale skrócone są na maksa.

Inną kwestią jaka mi nie odpowiada to dobór kolorów. Otóż, każda część stanika ma inny odcień niebieskiego czy granatu. Ramiączka, pas obwodu, koronka i aplikacja motyla. Regulatory są uniwersalne, co jeszcze bardziej potęguje u mnie uczucie zbytniej pstrokatości. Taki mam gust a o gustach się nie dyskutuje. Stanik może być kolorowy, może mieć zestawienie i 5 kolorów ale nie 5 odcieni jednej barwy. Pomimo tego Motyl ma rzeszę swoich wielbicielek:)  

PODTRZYMANIE, DOPASOWANIE, WYGODA: 
Jeśli chodzi o podtrzymanie to muszę przyznać, że pomimo wizualnego wrażenia o chybotliwości i delikatności stanika, model ten trzyma naprawdę nieźle. Nawet mój ciężki biust jest podniesiony i przytrzymany w stopniu dobrym. W moim przypadku miseczka jest niedoskonała, zbyt płytka. Może za mała?

Stanik ten jest za to idealny na lato, przewiewny i małozabudowany. 
Wszystkie Avy wysoko sięgają mi pod pachę, i w moim przypadku prawie zawsze widać stanik spod letnich bluzek i sukienek bez rękawków. Tutaj tego nie ma. No, stabilizacja biustu przez Motyla jest troszeczkę mniejsza, ale i krój i materiał inny. Na szczęście spod pachy nic się nie wylewa;)
Oprócz tego pas obwodu nie posiada fiszbin bocznych i w ogóle nie powoduje to zwijania się materiału.
Stanik wygodny na krótkie wycieczki do sklepu;)

PODSUMOWANIE:
Z zakupu jestem zadowolona, ale gdybym miała wydać pierwotną cenę to miałabym obiekcje. Dla mnie jakość niewspółmierna do ceny. Konstrukcja za to tak. Stanik ładnie kształtuje biust ale myślę, że nie jest on przeznaczony dla tych cięższych. Przy dłuższym noszeniu ramiączka rozregulowują się a brzeg miseczki wypuszcza to i owo.
Może model ten jest po prostu niekompatybilny z moim ciałem?
Z drugiej strony, byłam u braffiterki, w jednym z lepszych sklepów, i to tam mi go dobrano, więc mniemam, że to mój rozmiar.

Ale, ja mam hopla na punkcie staników, ważne że mojemu TŻ się podoba:D


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz