piątek, 31 sierpnia 2012

Dorsz pieczony z warzywami - co w wodzie pluska;)

No, i dzisiaj piątek. Naleśniki były przedwczoraj a placki ziemniaczane nie są ulubioną potrawą wszystkich domowników;)

Coś trzeba było wymyślić, znaleźć, żeby wszyscy się najedli:D

Panga nie cieszy się zbyt dobrą opinią, mintaj niby też, w ogóle... Każą nam jeść ryby, tylko chyba najlepiej hodować sobie własne. Sprawa staje się jeszcze bardziej skomplikowana, gdy mieszka się na II piętrze z łazienką bez wanny:D

Jaka ryba jest dobrą rybą?
Pewnie taka, która smakuje nam najlepiej. Dla mnie smakują prawie wszystkie tak samo, tylko wygląd jest inny.


Ze względów zdrowotnych i zaleceń lekarskich naczytałam się o rybkach, że smażona to niezdrowa (jak ja przeżyłam prawie 27 lat na smażonej rybie??), że panga/mintaj, to najgorsze co może być, itd.. Ja spojrzałam na sprawę nieco inaczej, w sposób ekonomiczny.

Jeśli płacimy za pangę 16 zł/kg a w tym jest 20% tzw. glazury (wody) to ile faktycznie jest ryby w rybie? Połakomiłam się ostatnio na dorsza. Znalazłam przepis i kupiłam dwa filety. Zdziwiłam się trochę, że po rozmrożeniu, ryby nie muszę osuszać, się rozmroziła i ryba została rybą. Przyprawiłam, przyrządziłam i do prodiża.
Efekt?
Hm.. Stwierdziłam, że jednak bardziej opłaca się  kupić dorsza za 25zł/kg, nie mieć prawie wcale wody po rozmrożeniu i jeszcze mieć rybę w rybie, najeść się i poczuć smak zjedzonej potrawy. Panga jest mniej pożywna, może i mniej zdrowa? Na ten temat musi wypowiedzieć się specjalista;)
Kilogram mrożonego dorsza starczył dla trzech dorosłych osób i zostało tyle co na zdjęciu;)

Przepis na DORSZA PIECZONEGO Z WARZYWAMI znalazłam właśnie na tej stronie. Skorzystałam z niego już dwa razy. Raz nie miałam cebuli, raz cukinii, dodałam od siebie natkę pietruszki. Chyba rzadko mi się zdarza mieć wszystkie składniki z danego przepisu.  Ryba podana z ziemniakami z koperkiem i surówką z pekinki i marchewki, prawdziwie domowy obiad. 

Koszt całkowity: ok. 30zł
Kilogram mrożonego dorsza: 25zł/kg
Ziemniaki: aktualnie 0,18zł/kg
Kapusta pekińska: 2,20zł/kg (nam starczyła połowa średniej)
Marchewka: Jena sztuka, nie znam aktualnej ceny
Jajko
4 plastry sera żółtego
szklanka śmietany (do ryby i surówki)
1 łyżka majonezu
przyprawy wedle uznania


Polecam i smacznego!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz